Night Photography

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Night time photographs are not difficult but require lot of patience. If you own a 35mm or SLR manual camera great! that’s exactly what you need. If your camera is automatic you can still get great results if you have a built-in spot meter and an exposure compensation. Most digital cameras has this features is just a matter to find them in the menu.
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You don’t need a lot of equipment to do the job. A good tripod of about $100.00 US. If you don’t have a good heavy tripod, make sure you can hang something in the bottom for counterweight. Most tripods have a hook. And of course a cable release. If you don’t have one use the timer mode of your camera. The idea is that you don’t touch the camera.  If you shooting film   Back and white 100 ISO fuji is good however a roll of color slide film will be best but hard and expensive to find this days. empire-state-building-fog-innercitytimesIf you want something great don’t waste your time with color print film. The one hour Photo lab will ruin all your precise exposures when they print your images. Slide film, on the other hand, will display your images exactly the way your photographed them. When you get a shot that you really like, you can have a professional lab make a print directly from the slide, or have them scan it in to your computer. However if you are already on the digital side which is more likely. Depending of the capacity of the sensor of your camera we recommend not to shoot higher than 800, 1200 ISO. In digital you don’t have grain however you have noise.

When doing long exposure times, don’t worry about fast films.  100ASA or 160ASA film and you’ll get the benefit of rich colors and fine grain. Some night photographers use tungsten balanced slide film such as Kodak’s Elite Chrome 160T to emphasize the blue cast from the night sky. I prefer to use Kodak E100VS (a daylight balanced film) and then add or remove an 80B filter to emulate the blue effect of tungsten compensation. In digital just make sure you shoot in RAW mode.

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It’s very difficult to make a wrong exposure at night. As long as your exposures were longer than one second (at f/5.6), they could all be called “correct”. Different exposures gave vastly different results, but very few photos were “bad”. After a wile you may find that no matter how many test shots and rules you come up with, each time always would be different. experience give you a basic sense of the light technically speaking. but that’s it. there is not a perfect rule for night photography. However composition always be very important. This cover the very basics depending what you want to photograph in the night there are many techniques you can take advantage.

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La fotografía Nocturna no es difícil, pero requiere de mucha paciencia. Si usted posee una cámara manual de 35 mm eso es exactamente lo que necesita. Si la cámara es automática y no tiene un modo manual, usted todavía puede obtener buenos resultados si la cámara tiene un medidor de luz incorporado para compensar la exposición.

Cuando esté listo para disparar, asegúrese de que el control de la exposición está en configuración “B”, para que pueda tomar exposiciones largas (más de 1 segundo). no es necesario tener una gran cantidad de equipo para hacer el trabajo. brooklyn-night-innercitytimesUn buen trípode cuesta alrededor de $100 US, un disparador de cable. Si no tiene un disparador use el temporizador de la cámara. La idea es no tocar la cámara durante el tiempo de exposición. Y por ultimo película de diapositivas en color. No pierda su tiempo con películas normal de color. El laboratorio de fotos probablemente arruinara todas sus exposiciones cuando estas se impriman en papel. La película de diapositiva por el contrario, va a mostrar las imágenes exactamente de la manera en que las fotografió. Cuando se obtiene una imagen que realmente te gusta, puedes hacer que un laboratorio profesional haga una impresión directamente desde la diapositiva, o que se escaneé en un archivo digital.

Ya que se está haciendo tiempos exposición largos, no se preocupe en usar películas rápidas. Utilice 100 ISO o 160 ISO película y obtendrá el beneficio de colores vivos y de grano fino. Algunos fotógrafos nocturnos utilizan tungsteno o película de diapositivas equilibrada como de Kodak Elite Chrome 160T hacer hincapié en el molde del azul del cielo nocturno. Yo prefiero usar Kodak E100VS (una película calibrada luz del día) y luego añadir o un filtro 80B para emular el efecto azul de la compensación de la luz tungsteno. en la noche o obscuridad es muy difícil hacer una exposición incorrecta. Mientras las exposiciones son más de un segundo (en f/5.6), todas podrían ser llamadas “correcta”. Diferentes exposiciones darán resultados muy diferentes, pero muy pocas fotos resultan lo que se puede considerar “malas”.

4-july-innercitytimesDespués de un tiempo encontraras que no importa cuántas formas o reglas de prueba que haces siempre será diferente. La fotografía nocturna siempre esta un un modo experimental. Sin embargo el cuidado de la composición y por su puesto la experiencia son guías básicas para una mejor utilización de la luz técnicamente hablando. no hay una regla perfecta para la fotografía nocturna. a excepción de la practica.

Photography: Alejandro IV Barragan

Fotografiando Cuevas

Fotografiando Cuevas y grutas. Photographing Caves and grottos

Author: AlejandroIV

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